.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجراي بیمه تضمین تولید برنج در مازندران

مدیر گروه خدمات بیمه ای شعب بانک کشاورزی مازندران گفت: بیمه تضمین تولید برنج در مازندران امسال نیز اجرا می شود.

به گزارش شمال نيوز، عباس یزدان پناه افزود: تعهدات پرداخت غرامت در بیمه تضمین تولید برنج از 60 درصد به 80 درصد در میانگین تولید افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: طرح بیمه تضمین تولید شالی برنج در استان به عنوان نخستین طرح در کشور از سه سال پیش آغاز شده و در یک روند مطالعاتی و اجرایی از تضمین 60 درصد میانگین تولید منطقه ای به تضمین 80 درصد میانگین تولید افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اگر میانگین تولید شالی برنج ارقام محلی و پر محصول در شهرستانهای مازندران در هر هکتار کمتر از تناژ مورد تعهد باشد به کلیه بیمه گذارن نسبت به میزان کاهش به قیمت تعهدات محاسبه و پرداخت غرامت صورت می گیرد.

یزدان پناه اظهار داشت : این طرح در سالهای اول و دوم به ترتیبی پنج و 9هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران را تحت پوشش قرار داده است.

وی از آغاز این طرح در سال جاری خبر داد و گفت : بیمه تضمین تولید برنج تا پایان خرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

مدیر گروه خدمات بیمه ای شعب بانک کشاورزی مازندران یکی از مزایای بیمه تضمین تولید را تثبیت مدیرت صحیح مزرعه توسط کشاورزان دانست و گفت: در این طرح اگر میانگین تولید محصول در هر شهرستان کمتر از رقم اعلام شده باشد و خسارت مورد تایید قرار بگیرد برخی از کشاورزانی که میانگین تولید آن بالاتر باشد به عنوان مدیریت تشویقی همانند کشاورزانی که کمتر از میانیگین تولید داشته اند غرامت دریافت خواهند کرد.

وی گفت: با موضوع موجب ترغیب کشاورزان به استفاده از آخرین دستاوردهای فنی و ترویجی کشاورزی خواهد شد.

وی حق بیمه تضمین تولید برای هر هکتار اراضی شالیزاری را 50 تا 90 هزار ریال در مناطق مختلف استان مازندران اعلام کرد و گفت : تعهدبیمه برای هر هکتار در هر شهرستان متفاوت و حداکثر پرداخت غرامت 36 میلیون و 500 هزار ریال است.

به گفته یزدان پناه بیمه تضمین تولید منطقه ای از آخرین دستاوردهای صنعت بیمه دنیا است که با تلاش همکاران ستاد بیمه استان و پشتیبانی ستاد مرکزی صنودق بیمه در هر شهرستان استان مازندران ارجرا یی شده و مرحله بعدی با همکاری دستگاههای اجرایی وارد عرصه های کوچکتر و پهنه بندی ملموس تر مناطق کشاورزی خواهد شد.

وی تصریح کرد: میانگین تولید ارقام محلی و پر محصول به ترتیب در شهرستان های استان مازندران در هر هکتار سه هزارو 305 و پنج هزارو 640کیلو گرم تعیین شده است.

یزدان پناه افزود: میانگین تولید شهرستانی بر اساس آمار و اطلاعات موجود مبنای بیمه نیز تضمین تولید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم در یک روند دو ساله طرح بیمه تضمین تولید به عنوان بیمه پایه با تهیه آمار و اطلاعات مناطق مختلف و مشابه از لحاظ اقلیم در منطقه های کوچکتر با وسعت کمتر در هر شهرستان بررسی و اجرایی شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.